Julkaistu: 20.03.2020 00.00

TIEDOTE

20.3.2020

KORONAVIRUKSEN VAIKUTUKSET JJK JUNIOREIDEN TOIMINTAAN

Tämänhetkinen valitettava tilanne on JJK Juniorit ry:n toiminnan ja talouden jatkuvuuden kannalta erittäin haastava. Pyydämme kaikilta seuran toiminnassa mukana olevilta ymmärrystä ja haluamme jo tässä vaiheessa kiittää perheitä saamastamme valtavasta tuesta ja viesteistä. Kiitos.

Seuran omistama ja talviharjoittelumahdollisuudet kaikille takaavan Killerin Palloiluhallin ylläpitoon kerättäviä vuoromaksuja jää paljon saamatta ja kaupungille tuotettavia kerhoja jää pitämättä. Tästä johtuen seuran toiminta sopeutetaan tilanteeseen niin nopeasti kuin se on mahdollista.

Alle olemme listanneet toimet, joilla pyrimme varmistamaan sen, että JJK Junioreiden toiminnan korkea laatu ja osaavien työntekijöiden jatkaminen JJK Junioreissa katkoksen jälkeen ovat mahdollisia. Toimilla pyrimme myös välttämään lisälomautukset tai jopa irtisanomiset sen jälkeen, kun toiminta saadaan taas käyntiin. Pyrimme nyt kaikin keinoin viemään JJK Juniorit tämän ennalta arvaamattoman ja vaikean tilanteen yli ilman suuria kolhuja.

Sopeutustoimet

JJK Juniorit lomauttaa toistaiseksi kaikki työntekijänsä joko kokonaan tai osittain 2.4.2020 alkaen. Lomautusten aikana huolehdimme vain välttämättömät asiat seuran hallintoon ja tulevaan pelikauteen liittyvät tehtävät. Lomautusten kesto riippuu koronavirusepidemian kestosta ja viranomaisten ohjeistuksesta. Toiminnanjohtaja Ari Laiho ja toimistopäällikkö Sari Manninen ovat työssä osa-aikaisesti ja Suomen Palloliiton palkkatuella työskentelevä talenttivalmentaja Janne Korhonen jää lomautusten ulkopuolelle. Janne toimii joukkueiden valmentajien tukena ja yhteyshenkilönä lomautusten ajan. Tarkempi tieto henkilökunnan tavoitettavuudesta lomautusten aikana löytyy seuran kotisivuilta (www.juniorit.jjk.fi).

Joukkueiden toiminta ja maksut

Tuemme lasten ja nuorten harjoittelua keskeytyksettä myös tässä tilanteessa. Joukkueille toimitetaan maaliskuun aikana harjoitusohjelmat ja ohjeistukset omatoimisen harjoittelun toteuttamiseen. Jaamme myös eri kanavien kautta (mm. JJK TV) vihjeitä ja ohjeita harjoittelun tukemiseen sekä liikkumisen kannustamiseen. Kannustamme myös joukkueita keksimään tapoja saada oman joukkueen jäsenet liikkumaan ja harjoittelemaan tauon aikana.

Kuukausimaksut

Harjoituskatkos vaikuttaa joukkueiden kuluihin. Joukkueita pyydetäänkin tekemään ensi tilassa tilanteen aiheuttamat tarkistukset joukkueen talousarvioon ja edelleen tarkennuksia joukkuemaksun suuruuteen. Tavoitteena on, että syntynyt säästö kohdistetaan jo tämän kevään kuukausimaksuihin. Perheiden taloudellisen tilanteen helpottamiseksi siirrämme myös huhtikuussa perittävästä seuran toimintamaksusta puolet perittäväksi vasta elokuussa 2020. Toukokuusta 2020 eteenpäin toimimme lähtökohtaisesti normaalisti seuran maksuohjeistuksen mukaan. Mikäli tilanne pitkittyy niin, että kesän toiminta alkaa olla uhattuna, tilannetta arvioidaan uudelleen. Maaliskuussa laskutettuja toiminta- ja joukkuemaksuja ei makseta takaisin, koska niillä katetaan jo syntyneitä tai väistämättä syntyviä kuluja. Maksuja voidaan tarvittaessa järjestellä perheiden tarpeiden mukaan. Maksujärjestelyihin liittyvissä asioissa voi olla yhteydessä joukkueiden rahastonhoitajiin.

Keskimaan Kortteliliiga

Keskimaan Kortteliliiga järjestetään kesällä 2020 normaalisti toukokuun puolivälistä alkaen. Tarvittaessa aloitusta siirretään ja tapahtumamäärää pienennetään. Jotta saamme mukaan mahdollisimman paljon aloittelevia futareita, toivomme, että koko seuraväki on mukanamme välittämässä viestiä laadukkaasta harrastusmahdollisuudesta uusille harrastajille.

Muu toiminta

Talvikortteliharjoitukset ja kaikki koulujen ja päiväkotien kerhot on peruttu koko loppukevään ajalta ja perhefutis on tauolla toistaiseksi.

Kaikki toiminta jatkuu ennemmin tai myöhemmin. Kun pääsemme taas aloittamaan harjoitukset, JJK Juniorit on siihen heti valmis. Tiedotamme tilanteiden muutoksista joukkueita joukkueenjohtajien kautta. Seuramme kotisivuilta löytyy myös uusin tieto tilanteen muutosten vaikutuksesta seuran ja joukkueiden toiminnassa. Joukkueharjoittelu on toistaiseksi tauolla ja tämä antaa erinomaisen mahdollisuuden kehittää henkilökohtaisia laji- ja liikuntataitoja sekä fyysisiä ominaisuuksia.

Seuratoiminnassa toiminta järjestetään seuran jäsenille (harrastajille) ja nyt tarvitaan seuran jäsenistön tukea, että pystymme jatkamaan toimintaa myös tämän kriisitilanteen jälkeen. Toivotamme koko Kettuperheelle voimia tuleviin viikkoihin.

JJK Juniorit ry:n hallitus

Olli Hytönen pj.