Julkaistu: 28.04.2021 00.00

Tiedote 28.4.2021 - Julkista keskustelua herättänyt pelaajan siirto toiseen joukkueeseen.

Tiedote 28.4.2021

JJK juniorien toiminta on herättänyt kritiikkiä ja keskustelua viimeisen viikon aikana.

Keskustelun taustalla olevassa tapauksessa seuramme ikäkausijoukkueen toiminta ei ole kaikin osin vastannut omia linjauksiamme toiminnan järjestämisestä ko. ikävaiheessa. Pahoittelemme kaikille asianosaisille aiheutunutta mielipahaa.

JJK junioreiden joukkueiden toiminnassa pelaajia jaetaan erilaisiin harjoitus- ja peliryhmiin sekä joukkueisiin. Nämä jaot tehdään suunnitelmallisesti ja mukana suunnittelussa on useampi valmennuksesta vastaava henkilö. Vanhempien kanssa keskustellaan joukkueen suunnitelmista ja kesken kauden toiminnassa tehdään muutoksia vain yhteisymmärryksessä vanhempien kanssa.

Tässä tapauksessa emme ole seuran sisällä onnistuneet viestimään riittävän yksiselitteisesti joukkueiden muodostamiseen ja ryhmiin jakamiseen liittyviä ohjeistuksia. Käymme tapahtuneen yksityiskohtaisesti läpi seuran toimijoiden kanssa, ja pyrimme ottaman opiksemme, jotta pystymme välttämään tulevaisuudessa vastaavat virheet. Olemme myös yhteydessä kaikkiin asianosaisiin perheiden kuulemiseksi ja asian loppuun selvittämiseksi.

Positiivista tilanteessa on ollut se, että olemme pystyneet julkisen keskustelun taustalla koko ajan rakentavaan keskusteluun asian esille nostaneen perheen kanssa ja olemme pystyneet käsittelemään yhdessä mitä on tapahtunut ja pystymme myös jatkamaan yhteistyötä edelleen. Lasten harrastamiseen joukkueissa tilanteella ei luonnollisesti ole nyt eikä jatkossa mitään vaikutusta.

Ari Laiho
JJK juniorit ry

Asian esille nostaneen perheen osalta olemme tyytyväisiä seuran toiminnanjohtajan toimintaan asian hoidossa ja arvostamme seuran suoraselkäisyyttä myöntäessään toiminnassaan tapahtuneen virheen kyseisen joukkueen kohdalla. Odotamme seuran sekä joukkueen sovitusti korjaavan tapahtuneen virheen toiminnassaan. Toivomme seuran ottavan tapahtuneen virheen tosissaan ja pikaisesti käsittelyyn, jotta vastaavanlaisia sisäisen viestinnän virheitä ei tapahdu jatkossa seuran toiminnassa. Tällaisen sisäisen viestinnän virheen hinta lasten ja nuorten toiminnassa on mielestämme pahimmassa tapauksessa liian kova

Asian esille nostaneet perheen puolesta tämän yksittäisen asian osalta olemme tarvittaessa yhteydessä ensisijaisesti suoraan toiminnanjohtajaan, mikäli katsomme tarpeelliseksi. Toivomme myös, että asian aiheuttama keskustelu eri medioissa keskittyy nyt yleiseen rakentavaan keskusteluun lasten- ja nuorten harrastamisesta sekä urheilusta yhteiskunnassamme.

Annika ja Harri Lähteenmäki

Seuran uusimmat